Aku Peminat Setia Buku Reader's Digest Asia..

Friday, December 31, 2010


Reader's Digest walaupun dalam bahasa Inggeris tapi aku suka sangat..dari sini minat aku dalam bahasa inggeris membuak2..huhu...aku akui walaupun aku nie takdelah  advance dalam berbahasa inggeris tapi aku rasa dunia sekarang perlu untuk kita tahu pelbagai bahasa...kalau aku ada anak nanti aku nak anak aku ambil tuisyen pelbagai bahasa...Aku pun sekarang masih improve my english language...aku rasa tak sepatutnya tidak tahu berbahasa inggeris sebab dari prasekolah sampai dah ke universiti hampir berapa tahun kita belajar takkanlah kita masih tidak mmpu untuk menguasainya...setuju tak ape aku kate nie??..selain buku aku suka tengok movie dalam bahasa english..aku minat giler filem the school of rock...mula2 aku tengok macam tak best tapi bila husband aku kate citer and die punye language mudah paham aku pun ape lagi tengok sampai dah khatam 9 kali...hahaha..bukan ape aku tengok tanpa  translate ke bahasa melayu dari situ aku tahu penggunaan standart english yang betul....husband aku memang pandai speaking nie so ade la jugak aku berspeaking dengan die kadang2...lagi satu sekarang aku tak mahu tengok lagi surat khabar bahasa melayu aku sekarang layan NST..haha...tapi aku dapat rasakan beberapa improvementnye dalam diri aku..dulu kalau nak speaking kena translate BM ke BI, sekarang automatik ayat tuh terkeluar sendiri...http://www.rdasia.com.my/...

0 comments:

Klik2 Di Sini ...Join2...(",)