Publisiti Murahan Di Facebook

Tuesday, December 28, 2010


Pernah tak dengar pasal tajuk yang aku nak utarakan nie..Aku nak bagi nasihat orang-orang di luar sana termasuklah diri aku. Nie pasal publisiti di facebook .Janganlah dek kerana kita terlalu taksub dengan fb sampaikan kita terlupa bahawa kita telah mendedahkan privacy yang kita ada.Maksud aku macam nie,aku bagi example la senang citer..kita dah berumah tangga so kalau kita nak bagitahu apa2 kat husband kita ,bagitahu jelah by handphone tak perlulah kita canang2kan kepada orang lain.Segala yang kita citer bertujuan nak kongsi kat kawan tak salah tapi yang salahnya pabila kita mendedahkan segala privacy yang kita ada.Marah kat husband kita,kita citer kat fb.Kita citer ape yang berlaku dalam hal rumahtangga adalah menjadi satu kesalahan bila kita jaja cerita rumahtangga kita kat orang lain.Another example,macam nie ,hari ini aku nak naik bus pukul 10 malam dekat hentian sekian dan anda pulak adalah sorang wanita yang masih bujang..jangan tersilap cakap nanti diri sendiri terkena,kalaulah orang itu die jenis add saja sape2 yang die tak rapat maksud aku die pernah chat dekat ym dengan orang tue bagi die die dah anggap orang tu kawan tapi die lupe yang die tak penah jumpe orang tu mana tahu orang tu menyamar je kan..sekarang dalam dunia cyber keberangkalian berlaku perkara yang tidak baik adalah tinggi.Berbalik pada example kedua aku nak cakap kalau kita bagitahu nak pergi sini nak pergi sana korang terpikir tak kalau ada orang yang tak berniat baik die dah tahu kemana destinasi yang korang nak pergi dari situ korang kene beware rambut sama itam tapi ati lain2,kalu orang jahat tu culik or cekup alamatnya menyesal tak sudah pon tak guna kan?? Konklusinya ialah pikir dulu sebelum mengeluarkan kata2 jangan sampai memakan diri sendiri..

0 comments:

Klik2 Di Sini ...Join2...(",)