Betul Ke Mat Rempit Kebanyakkan Datang Dari kampung???

Thursday, February 17, 2011


Entry panas eh hari nie..pasal isu rempit..Aku nak tanya korang betul ke kesahihan mengatakan mat rempit kebanyakkan berasal dari kampung???..Untuk pengetahuan Readers aku pun berasal dari kampung dan Alhamdulilah tak pulak pernah jadi minah rempit ..huhuhu...Ade suatu hari aku balik kampung , makcik aku dari bandar pun balik masa tue..Masa borak-borak terkeluar cerita pasal rempit nilah..Makcik aku pun cakaplah budak rempit nie semua berasal dari kampung..yang datang merempit kat bandar semua budak kampung..Diorang ni lah yang merempit..Tapi bila aku pikirkan ade gak budak bandar yang merempit macam anak-anak orang kaya terbiar tue..huhu...Pandangan aku tadi sebenarnye tidak berdasarkan fakta..Pandangan Anda Bagaimana???

22 comments:

Adzriel AB said...

dah dia nak merempit, tak kira le anak kampung atau anak bandar ye tak. adalah tu bad experience dia tu yg terjumpa mat rempit budak kampung.

fizalinolie said...

hehehe... itu pendapat makcik tu. saya sokong gak.. every person ada hak untuk menyatakan pendapat. Pada saya ada jugak dr bandar... sekrg, bandar atau kpg sama jer... mana2 tempat pasti kita dgr psl mak rempitlah, masalah sosial lah dan mcm pykt sosial ada.

Puteri Balqis said...

adzriel:haha...betul3..

Puteri Balqis said...

fizalnolie: tulah kan...sama jer dua2..hehe

Dhia Delisha said...

x tau jugak nak cakap. tapi,budak bandar ke kampung ke,sama je Dhia rasa. kat mana2 mesti ada.

izaLis™ said...

aku benci mat rempit..diorg penah langgar lari keta aku.hhuhu..

Puteri Balqis said...

dhia; betul tue dhia...sy pon rasa begitu jugak=)

Puteri Balqis said...

izalis: haha...sabar ye lis..nti kalau terserempak mat rempit tu tampar je die..kih3

Dea said...

Dorang berasal dari perut ibu HAHA
joke :)

Puteri Balqis said...

dea: hehe..

RuSh D said...

kampung ngan bandar semua ada..masing2 nk tunjuk lagak..

Puteri Balqis said...

hehe..ader benar juga=)

apek poyo said...

btl lah tu...diorg ni mcm tak ponah jumpo jln ngan motor...
sbb den pun org kg gak...tp tak tergolong dlm tu laa..huhuhu

Puteri Balqis said...

apek: hhehe..mat rempit smmg x boleh dpisahkan dgn jalan dn mtor..=)

IeDa said...

merempit ni xkira kt mn.. bandar ke, kampung ke sm je.. mn2 pon ade...

Lina said...

tq follow my blog...dah follow balik

pasal mat rempit ni tak kiralah dia dari kg ke dari bandar ker klu nak merempit tu rempit jg

Puteri Balqis said...

ieda: btul tue ieda...ikut niat masing2kan..=)

Puteri Balqis said...

lina: hehe...yup btul kate kamu tue=)

Mr iz said...

tak gak kot....mat rempit ni tak da asal kot.. kira sesapa je bole rempit....janji ada moto... abih aku ada basikal camana bole gak ke...he he he

Pusat Usahawan MARA Negeri Sembilan said...

dikaji ,mengikut jumlah remaja di bandar, berapa peratus merempit, jumlah remaja di kampung, berapa peratus merempit, rasanya mmg lebih cenderung ke kampung kot, tapi dah jumlahnya sedikit. Belia bandar mmg ramai, dan kalo campur pulak gejala-gejala sosial yang lain tu.. mmmm...

saya vite bandar lebih ramai bermasalah, dan merempit.

Pusat Usahawan MARA Negeri Sembilan said...

yang paling menyedihkan mereka nie belia anak bangsa kita, agama kita, semua gejala sosial begitu, memburukkan bangsa dan agama di mata masyarakat lain, dan juga pelancong. di taman tempat saya tinggal, bebudak sekolah rendah yang merempit... macamana lah leh dapat kunci motor tu agaknya...

Puteri Balqis said...

pusat usahawan: suka dengan komen anda..hehe...sepatutnya ibu bapa perlu pantau pergerakan anak mereka. (",)

Klik2 Di Sini ...Join2...(",)