Resepi Spagetti Oregano Mixed Herbs...

Wednesday, February 2, 2011

Hari nie pagi2 dah siap masak..special sikit masak arini coz rajin nak masak...rajin tak rajin kene jugak masak maklumlah kalau tak masak nak makan ape pulak kan ???Spagetti makanan favorite aku...hehe..Tengok la ye di bawah aku kongsikan...



Bahan2 seperti di atas ye...meh aku senaraikan..

1.sos spageti kimball wajib ader
2.spagetti
3.cendawan butang hiris kasar (aku guna ayam brand)
4.sos cili kimball
5.mixed herbs,oregano leaves
6.chesdale..(ikut selera sming2 nak gunakan cheese jnis ape)
7.bawang besar hiris
8.mixed vegetables
9.Daging kisar Ramli (digorengkan sehingga air daging kering)
10.cili kisar


...Cara2...

1.Jerang air dlm periuk bila dah mendidih masukkan garam dan 2 sudu kecil minyak masak ...minyak fungsi suapaya spagetti x melekat sesama mereka..(",)

2.Untuk buat kuah sapgetti pula,first panaskan minyak,masukkan bawang besar hiris biarkan sehingga layu then masukkan cili kisar ikut kepedasan yang disukai...bila cili kisar dah bertukar warna keperangan masukkan pula sos spagetti kimball...masukkan daging kisar,cendawan butang ,mix vegetables,5 sudu besar sos cili,then masukkan bahan penting iaitu mixed herbs dan oregano leaves supaya baunye naik...kalau kuah terlalu pekat cairkan menggunakan air..biarkan kuah menggelegak dan tutup api ...



SEmua bahan yang telah disatukan di dalam kuali


Ada cara menghidang spagetti kalau korang nak tau nie caranyer...amik garfu putarkan spagetti then taruk atas pinggan....pastu curahkan kuah spagetti yg telah masak ke atasnye okeh...hias dengan cheese...bila cheese mula mencair time tu la sedap dimakan...


Sedia dihidangkan...sila2lah cuber resepi nie sedap tau..


7 comments:

MDHAFiZ.NET said...

seddapnye.. :)

farasakura said...

hehe sedap nye..pos sikitXD

hiro said...

nak..keh2nomn

Jue said...

sedapnyerr.. nanti nk cuba buat la.. :D

Puteri Balqis said...

Cuba2lah yew...sedap tau =)

penyejuk hati said...

wah..sedapnya..sarah pun bru wat spagetti td..(^_^)

Puteri Balqis said...

sama2 minat makan spagetti (",)

Klik2 Di Sini ...Join2...(",)