Jangan jadikan Facebook untuk mengumpat ....Nasihat kepada kawan2 semua...

Saturday, February 12, 2011

Hari ini aku ader sedikit kesempatan untuk mengupdatekan blog nie di sebabkan hal2 yang tak dapat dielakkan....Entry aku hari ini lebih kepada nasihat..Seperti tajuk yang aku utarakan di atas kalau korang nak tahu sebenarnye segelintir pengguna facebook telah menyalahgunakan facebook sebagai tempat untuk mengumpat...mungkin tiada idea untuk menarik perhatian orang agaknye..aku agak jew...kalau setakat kita nak bercerita aktiviti harian yang penting-penting dalam facebook aku boleh terima tapi kalau menggunakan facebook semata-mata ingin mencalarkan perasaan orang lain aku rasa tidak profesional..Korang cuba bayangkan jika korang mengumpat dalam facebook pastu korang tak delete ape yang korang dah ngumpat..pastu orang lain terbaca,..sorang yang terbaca boleh terimalah jugak kalau dah berpuluh2 orang baca kan banyak dosanye tue...Aku tahu diorang nie bukan tak tahu mengumpat tue berdosa tapi masalahnye kadang2 bila syaitan dah maniskan mulut kita untuk mengumpat tue yang semua benda asyik je mengumpat hal si polan tue..nasihat aku satu je buat diri aku dan readers semua kalau hari ini kita mengumpat orang sebenarnye kita memberi pahala kepada orang yang diumpat tetapi kita yang akan rugi sebabnya kita yang mendapat dosa..tak rugi ke??? Renungk2kan dan selamat beramal..(",)


6 comments:

kindergartenlibrary said...

bETUL2 ..
BANYAK BUAT ,MACAM ITU .
SIAP LINK NAMA ORANG ITU .

Puteri Balqis said...

hehe....(",)

.kozue. said...

tahu tak pe
FB bukan tempat kita lepaskan kemarahan

Puteri Balqis said...

yup!!...tidak profesional kan..kan..an..(",)

fizalinolie said...

Betul2.... hehehe.singgah kat blog awak n follow. kalau ada masa dtglah ke blog saya.

Puteri Balqis said...

hehe...baiklah fizalnolie=)

Klik2 Di Sini ...Join2...(",)