Duit Suami Tanggungjawab Isteri untuk mengurusnya...Pendapat Anda pula bagaimana????

Wednesday, February 23, 2011

Pagi nie aku tengok topik yang dibicangkan sangat menarik sekali di Tv3...Tetamu jemputan mengatakan isteri ade hak untuk menguruskan semua harta suami...erm...Adakah lelaki terlalu boros ye sehinggakan isteri yang terpaksa uruskan..hahaha..( gelak dengan kuat)..Berdasarkan pengalaman saya memang perlu pun si isteri menguruskan harta suami nie tapi jangan pulak kita pi pehabihkan duit suami kita udah la ye..


Kalau si suami bekerja sebahagian gaji wajib diberikan kepada isteri so sapa2 suami yang simpan sorang tapi tak bagi isteri duit simpanan sila2lah berbuat demikian...kalau yang tak mampu tu aku no komen la...tapi jangan di sebabkan nak elakkan daripada bagi duit kat isteri korang kate duit tak cukup la ape2lah..dalam diam simpan kat akaun lain..Pastu bagi si isteri yang dah bekerja, duit anda totally milik anda kalau korang dipaksa oleh suami mahukan duit anda maka si suami makan duit haram ok...Tapi isteri boleh membantu meringankan beban keluarga dengan mengeluarkan sedikit perbelanjaan...



17 comments:

Made Budi said...

Saya rasa memang lebih tepat istri yang urus duit suami untuk dikelola dengan baik. Para suami tidak akan keberatan dengan hal itu sepanjang duit tersebut dipakai dan dimanfaatkan untuk hal-hal keperluan dan kebutuhan rumah tangga yang mendasar.

Mohd. Hafiz bin Abdul Aziz said...

saya pun rasa macam tu lagi baik.....XP...sbb isteri ni kan lebih dulu buat bajet kos2 rumahtangga ni...XD makan minum anak2.....selalu isteri pikir byk kan? kan? Tp kalo isteri yg fikir cmtu la... kalo ade isteri yg version len...kaki shopping perabot ke? kedai2 emas ke kan? lain la cite nye...XD

SemHarja said...

Setuju bila pendapatan yang di dapat suami dikelola oleh istri, soalnya ada fakta bahwa istri lebih pinter mengelola keuangan rumah tangga dibanding suami. Alasan utamanya sang istri lebih paham betul dengan segala keperluan rumah tangga.
Jadi saya dukung GERAKAN "SUAMI CARI DUIT, ISTRI MENGELOLA". Gerakan in tentu saja saja harus ANTI ISTRI DAN SUAMI BOROS.. HEHEHEE..
Keep going..
Salam damai..

mummy2k said...

bestnya klau kite yg uruskan..hehehe

Puteri Balqis said...

made budi:yup! pendapat yg bernas=)

Puteri Balqis said...

m.hafiz:haha..tu susah lah nak kate yg jenis suka membazir harta suami=)

Puteri Balqis said...

mummy: Aik! mummy kene uruskan gak..haha..

Kakkoii said...

huhu x sokong.. tugas suami antaranya bagi isteri nafkah. Tp, itu x semestinya bermaksud duit suami isteri kena pegang. Kalau kita pandai uruskan kewangan, why not kita pegang sendiri

Puteri Balqis said...

kakkoi: sy terima pendapat kakkoi,masing2 ade pendirian sendirikan..terpulang kepada individu tetapi bg sy sebaik2nya isteri yang uruskan sebab isteri lebih tahu keperluan rumahtanga dengan lebih dekat bab kate penceramah tersebut..(",)

Puteri Balqis said...

sem harja: terlepas pandang..hehe..bguslah kalau berfikiran begitu (",)

::nuRuLaDHar:: said...

haruslah istri jage.. :)

z.u.n.a.i.d.a said...

nice n3..xterkata dibuatnya...
alangkah bestnyer kn semua duit suami kita uruskan!!hahahahahaha

O'gosh said...

bagus la... bagus la adik kupas isu nih...huhu

Puteri Balqis said...

nuruladhar: hehe..harus2kan..(",)

Puteri Balqis said...

zunaida: hahaha...memg best tapi jgn kita p boroskan udah ler..kih3

Puteri Balqis said...

o'ogosh: terima kasih...perkongsian ilmu..(",)

~ ナフィルザ ~ said...

kalau duit laki kita ada kat kita, wahh~
mata bersinar la, keh3~~
ada banyak senarai ni,hahahaha~

Klik2 Di Sini ...Join2...(",)