Ubat Gegat penyebab ketagihan dan menjimatkan penggunaan Minyak kenderaan...

Sunday, February 13, 2011


This picture kredit dr majalah kereta online..

Aku nak cerita pasal ubat gegat hari nie...kalau korang nak tahu segelintir manusia suker menghidu ubat gegat sehingga ketagihan..aku tak tahulah ape yang special sangat bau ubat gegat nie tapi aku kalau terbau memang aku tak berapa suke..ubat gegat nie bukan sahaja tujuan nak halau lipas dalam almari tapi menjadi ketagihan pulak oleh segelintir manusia..huhu..Kawan aku ade cerita dekat aku kisah ubat gegat nielah..Suatu hari die naik teksi,pakcik teksi tue dah masuk umur lingkungan 55 macam tulah..die kate die tak tahan sangat duduk dalam kete teksi pakcik tu..teksi pakcik tue pakai icon then terperap la bau gegat dalam kereta teksi tue...pening giler die bau...kawan aku cari punye cari last2 die ternampak bungkusan gegat di gantung di hadapan kereta dekat dengan cermin..lepas die kuar teksi kawan aku kate nak termuntah bau ubat gegat...ubat gegat tue dahlah beracun...huhu...Kawan aku kate tak logik kiranya pakcik tue letak ubat gegat sebab nak halau lipas dalam kereta...nie mesti kes ketagih katenye...Itu aku no komen lah..tapi difikir2kan ader benarnye...
Sebentar tadi aku terbaca pulak pasal ubat gegat boleh menjimatkan penggunaan petrol..caranya bile kita dah isi penuh minyak kete then kita masukkan 2 biji ubat gegat dalam tangki minyak...Betul Ke???huhu...Cerita nie dah lama tapi aku baru jer tahu daripada sumber Petua lubuk warisan..godek2 last2 terjumpe entry tuw...huhu...

8 comments:

Amelia said...

ketagih??yekkk...haha

Puteri Balqis said...

hehe...jgn sesekali ingin mencube..(",)

muslim said...

ye ke..xtaw plak aku...nk try la mcm ni..buh kat jiran sebelah..hihihi

Puteri Balqis said...

try la kalo ader berani...=)

Kippei said...

Ye betul, ubat gegat leh menjimatkan penggunaan minsyak sebab bila enjin dah rosk, tak perlu pakai minyak lagi :)

Puteri Balqis said...

haha...lawak kippei nie=)

Melati Qistyna's Mummy said...

eh eh, yeke leh jimat myk kete, kang ade yg meletop kang....hehehehe

Puteri Balqis said...

melati: tak pernah cube lg setakat nih...sy pon takut...takut meletop2...huhu

Klik2 Di Sini ...Join2...(",)